چه چیزی در نسخه 10 افزونه Yoast SEO تغییر کرده است؟
چه چیزی در نسخه 10 افزونه Yoast SEO تغییر کرده است؟
براساس مطالعات تیم توسعه دهنده Yoast، برخی از ویژگیهای افزونه باید گسترش پیدا میکردند. یکی از مواردی که برای این تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود، بهبود نحوه تجزیه و تحلیل در وردپرس و مدیریت زبانهای مختلف برای نتیجه هر چه بهتر بود. Yoast SEO باید هوشمندانهتر عمل میکرد. این تغییرات، تغییرات آسانی نبودند اما تیم توسعه دهنده Yoast تصمیم گرفت برای بهبود افزونه سئو، گام بلندی بردارد.
در زیر به تغییرات نسخه 10 نسبت به نسخههای پیشین میپردازیم.
- ویژگی Single H1: این ویژگی، متن محتوا را نسبت به وجود متن با تگ H1 بررسی میکند. طبق اصول سئو، در هر محتوا باید از 1 تگ H1 استفاده کنید که آن هم معمولا عنوان محتوا است و این ویژگی، وجود تگ H1 بیشتر را در محتوا به شما هشدار میدهد.
تغییرات ویژگیهای قبلی
- چگالی عبارت کلیدی: این ویژگی در حال حاضر طول عبارت کلیدی را مد نظر قرار میدهد. چون استفاده از یک عبارت کلیدی نسبت به کلمه کلیدی در طول متن محتوا سختتر است، شما باید نسبت به کلمه کلیدی، کمتر از عبارت کلیدی در محتوای خود استفاده کنید تا نشان سبز را دریافت کنید. افزونه این کار را انجام داده است تا شما کمتر نشان قرمز دریافت کنید.
- لینک های خارجی: از این به بعد اگر در محتوای خود در وردپرس، از لینکهای خارجی استفاده نکنید، به جای دریافت نشان نارنجی، نشان قرمز دریافت خواهید کرد. این بدین خاطر است که فضای وب از لینکها تشکیل شده و شما نیز به عنوان عضوی از این شبکه جهانی، باید بتوانید هر جا که نیاز است، از لینکهای خارجی استفاده کنید. این نیز جزء ویژگیهای تحلیل وردپرس با yoast seo جدید است.
- ویژگی alt تصاویر: در این نسخه، افزونه نه تنها ویژگی alt تصاویر را بررسی میکند، بلکه داشتن alt مرتبط با عبارت کلیدی نیز مد نظر قرار میدهد که باعث بهبود رتبه سئو در فرآیند تجزیه و تحلیل در وردپرس میشود. اما تغییری که ایجاد شده این است که دیگر نباید برای تمامی تصاویر کلمه کلیدی را به همراه نام تصویر در بخش نام جایگزین وارد کنید. تنها برای چند تصویر این ویژگی کفایت میکند. میتوانید از مترادفها استفاده کنید. در صورتی که بیش از حد از این ویژگی استفاده کنید به شما اخطار خواهد داد:
- عبارت کلیدی در عنوان: افزونه به شما پیشنهاد میدهد که برای سئو کردن محتوا، عبارت کلیدی را در ابتدای عنوان محتوا قرار دهیم. حال در این نسخه اگر اولین کلمه عنوان، کلماتی مانند چرا، چطور، چگونه، در و … باشد و پس از این کلمات عبارت کلیدی قرار گیرد، همچنان نشان سبز دریافت خواهید کرد و این کار تاثیری در کاهش رتبه سئو محتوای شما ندارد. البته باید دید این قابلیت افزونه چگونه از زبان فارسی پشتیبانی میکند.
- طول عبارت کلیدی: در زبانهایی که فاقد کلمات کمکی هستند، کاربران میتوانند طول عبارت کلیدی را بیشتر کنند. مثلا کلماتی مانند این یا برای از عبارت کلیدی حذف میشود و میتوان از عبارت کلیدی بلندتری استفاده کرد.
- عبارت کلیدی در زیر عنوان ها: باید حداقل نصف کلمات عبارت کلیدی در زیر عنوانها نوشته شود. البته این قانون برای زبانهایی مثل انگلیسی که کاملا توسط افزونه Yoast SEO پشتیبانی میشود، متفاوت است. در این زبان ها باید تمامی کلمات را در زیر عنوانها جای داد.
- طول متن: در این نسخه حداقل تعداد کلمات محتوا به 250 عدد افزایش یافته است. این امر باعث میشود موتورهای جست و جو بهتر محتوای شما را رتبهبندی کنند. همچنین باعث افزایش انگیزه شما برای تولید محتوای بهتر و غنیتر میشود.







